نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی(Commercial photography)‏ شاخه بسیار جذابی از عکاسی است که می تواند تاثیر بسیاری بر جامعه و مخاطب داشته باشد. در این رشته از عکاسی، هنرمند تمام خلاقیت و هنر خود را برای معرفی و تبلیغ کار سفارشی مورد نظر به خدمت می گیرد، تا مخاطب را به سوی آن جذب کند.

 

 

در واقع در این شاخه هنری، عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند و از پیوندزدن آن با جلوه های بصری و با برانگیختن کنجکاوی مخاطب به پررنگ شدن آن محصول در ذهن بیننده کمک می کند. بنابراین هرگونه عکسی که در خدمت معرفی، تبلیغ و یا فروش تولیدات یا کالاها باشد، عکاسی صنعتی - تبلیغاتی محسوب می شود.

 

 

 

 

 

هنرمند در قالب این شیوه از عکاسی پیام لازم را به مخاطب خود با سرعت و بدون بیان کلمات منتقل می کند. اثر تاثیرگذار، عکسی است که مخاطب به راحتی و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکند و تفسیر آن نیاز به دقت زیاد و صرف وقت باشد.  عکاسی تبلیغاتی موضوعات مختلفی چون مد، موادغذایی، مبلمان و دکوراسیون، کالاهای صنعتی، بهداشتی و ماشین را دربرمی گیرد.

 

 

 

 

 

 

از جمله ویژگی های این رشته از هنر عکاسی، لزوم آشنایی عکاس با فضای تبلیغات، نگاه مخاطب و از همه مهمتر ویژگی کالای مورد نظرش است. در واقع هر چه عکاس تبلیغاتی تجربه و اطلاعات بیشتری درباره‌ سفارشات خود داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.  ضمن اینکه تسلط و در اختیار داشتن وسایل و فضای مورد لزوم، رمز موفقیت عکاسان صنعتی است. اما در هر صورت، خلاقیت و ایجاد شوک در مخاطب و نمایش جلوه ای نو و متفاوت از تصویر، حرف اول را می زند.

 

در این نوع از عکاسی، علاوه بر مهارت فنی عکاس، انتخاب رنگ های مناسب با نوع تبلیغ و روحیات مخاطب و داشتن یک دید گرافیکی قوی به اشیاء بسیار مهم است. ضمن اینکه هر شی یا سوژه ای برای نمایش جنسیت و ظرافت خود، نورپردازی خاصی را می طلبد.

 

 

 

 

 

 

ترکیب بندی در عکاسی تبلیغاتی نقشی کاملا متفاوت ایفا می کند. ترکیب بندی عکس ها برای استفاده در تبلیغات مستلزم این است که عکاس در نظر بگیرد که پس از آنکه عکس گرفته شد، چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عکاس باید بداند که عناصری مثل تیترها یا نوشته ها بایستی با کل تصویر یکی شوند.  عکاس باید تصمیم بگیرد تا تراکم مناسبی از رنگ مایه یا رنگ های متضاد را در تصویر قرار دهد تا اینکه متن بتواند با وضوح کامل در مقابل عکس قرار گیرد، بویژه اگر عکس در پس زمینه قرار داشته باشد.

 

طراحان هنری، مدیران فروش و گرافیست‌ها از جمله نیروهای مرتبط با عکاسی تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال یک طراح دکور، چیدمان وسایل و از همه مهمتر زاویه‌ دید وسیله مورد نظر را به گونه ای می چیند تا منظور عکاس تامین شود و عکاس وظیفه سنگین و حرفه‌ای نورپردازی، انتخاب فیلم و لنز مناسب را برعهده دارد. در واقع در دنیای حرفه‌ای عکاسی تبلیغاتی، حداقل چهار نفر در خلق یک اثر شرکت دارند.

 

 

 

 

 

از دیگر ویژگی های عکس های تبلیغاتی این است که تقریبا در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه بخش تبلیغات آن نظر سفارش دهنده در خلق اثر دخیل نیست. صاحبان صنایع و کارخانجات، ارگان های دولتی، بخش های اقتصادی و بازرگانی، روابط عمومی‌ها و سازمان های تبلیغاتی و در ضمن گرافیست‌ها و طراحان صنعتی - هنری، همه و همه سفارش دهنده های این قبیل عکس ها هستند.

 

در عکاسی تبلیغاتی ممکن است از مدل جاندار(انسان یا حیوان) استفاده شود؛ در این مواقع نه تنها نمی توان سوژه‌ اصلی را که یک سوژه تبلیغاتی است فدای جذاب‌تر شدن مدل زنده کرد، بلکه بر عکس، مدل زنده باید مانند هر وسیله یا تکنیک دیگر نیز در خدمت سوژه اصلی باشد.

 

 

 

  فضای شهرهای امروز را از هر سو تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ و جورواجور برای محصولات و کالاهای مصرفی شرکت های مختلف پر کرده است که پشت هر کدام از آنها، هنرمند عکاسی قرار دارد که با دوربین به خلق یک تصویر اثرگذار و جذاب پرداخته و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه عکس تبلیغاتی در دنیای مدرن امروز است.

 

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>
عکاسی تبلیغاتی<< کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: معرفی عکاسی تبلیغاتی , عکاسی محصولات , عکاسی , وبلاگ عکاسی تبلیغاتی , مرجع عکاسی تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

از آن‌جا كه استخر مورد استفاده عموم قرار مي‌گيرد، براي پيشگيري از رشد قارچ‌ها، عفونت‌ها و ميكروب‌ها در آب، اين مكان بايد كاملا ضدعفوني شود. به همين دليل از ماده ضدعفوني‌كننده كلر در استخرها استفاده مي‌شود، ضمن آن‌كه هفته‌اي 2 بار آب استخر تعويض مي‌شود. كلر استخر در افراد عادي مشكلي ايجاد نمي‌كند ولي در برخي كودكان يا بزرگسالان كه زمينه حساسيت دارند ممكن است عفونت و قرمزي چشم را به‌دنبال داشته باشد. باكتري‌هاي موجود در آب مي‌توانند قرنيه را ملتهب كرده و چشم كودك را قرمز و متورم كنند. در اين شرايط كودك حتما بايد به چشم پزشك مراجعه كرده و تا درمان كامل از استخر استفاده نكند. در برخي ديگر از كودكان نيز ممكن است در بازگشت از استخر سرفه‌هاي حساسيتي، خارش گلو و درصورت داشتن آسم شروع علائم آن بعد از استفاده از استخر به‌وجود آيد. بنابراين به كودكاني كه چنين مشكلاتي دارند توصيه مي‌شود با احتياط از استخرها استفاده كنند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: استخر , جکوزی , استخر و کودکان , دانستنی های استخر , همه چیز درمورد استخر ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آذر 1397 | نظرات ()